گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۸۰ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۲۳۹۸ مورد

تعداد بازدید های دیروز : ۱۱۳۵ مورد

تعداد بازدید های هفته : ۱۴۲۹۳ مورد

تعداد بازدید های کل : ۴۲۸۲۸۸ مورد

پر بازدید ترین روز : ١٤٠٣/٢/١٠ - ۴۳۹۱ مورد

یک هزار و ۴۴۲ زوج نابارور در خراسان شمالی شناسایی شد

چهارشنبه ١٠ اسفند ١٤٠١ ساعت ٨:١ ق.ظ   ( بازدید : 81 نفر )


بجنورد- ایرنا- مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی گفت: یک هزار و ۴۴۲ زوج نابارور توسط سازمان های بیمه‌گر این استان شناسایی شد که سهم این نهاد برای ارایه خدمات به این افراد ۹۴۲ نفر است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن رعنایی روز دوشنبه در شورای اطلاع رسانی اداره بیمه سلامت خراسان شمالی اظهارداشت: ۵۰۰ نفر از زوج های نابارور نیز از سایر بیمه های پایه همچون سازمان تامین اجتماعی و نیروهای مسلح خدمات دریافت می کنند.

وی افزود: تمامی زوج های ناباروری که به مراکز درمانی مراجعه می کنند در سامانه های نسخه الکترونیکی توسط پزشکان نشانه دار و از خدمات ناباروری بیمه ای بهره مند می شوند.

رعنایی تصریح کرد: همچنین زوج هایی که از سایر مراکز درمانی خدمات ناباروی دریافت کرده اند با ارایه مدارک مورد نیاز خدمات بیمه ای دریافت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه تمامی مراکز درمانی ناباروری مکلف به داشتن قرارداد با بیمه ها هستند، گفت: در غیر این صورت پروانه این مراکز  تمدید نخواهد شدٰ و بیمه سلامت برای کمک به جوانی جمعیت در درمان ناباروری به زوج ها، خسارت متفرقه پرداخت می کند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی یادآور شد: پرداخت هزینه درمان در رحم اجاره ای و جنین اهدایی، افزایش تعداد بار مراجعه درمانی در مدت یک سال به چهار نوبت از دیگر خدمات این سازمان بیمه گر در راستای افزایش جمعیت و فرزند آوری است.

 

۹۹ درصد نسخه پیچی الکترونیکی

عنایی با بیان اینکه اینک بیش از ۹۹ درصد نسخه پیچی در بخش سرپایی این استان الکترونیکی انجام می شود، خاطرنشان کرد: در بیمارستان ها نیز ۱۰۰ درصد نسخه پیچی ها الکترونیکی انجام می شود.

 

رعنایی با بیان اینکه ماهانه بیش از ۶ هزار پرونده از بیمارستان ها به این سازمان ارجاع داده می شد، افزود: در نیمه نخست امسال  ۸۴۵ هزار نسخه پیچیده شده است در حالی که سال گذشته یک میلیون و ۳۹۳ هزار نسخه بوده است.

وی با بیان اینکه در سال جاری تولید نسخه افزایش یافته است، گفت: پیش بینی می شود با توجه به شیوع بیماری آنفلوآنزا و افزایش مراجعات به مراکز درمانی و بیمارستان ها این آمار به بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار نسخه نیز برسد.

افزایش پوشش بیمه ای خدمات توانبخشی

مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی از افزایش پوشش بیمه ای خدمات توانبخشی نیز به گروه هدف خبر داد و گفت: سال های گذشته ۹ خدمت از خدمات گفتار درمانی، شنوا سنجی و کار درمانی زیر پوشش بیمه قرار می گرفت که با توجه به تفاهم نامه ها اینک به ۵۹ خدمت رسیده است.

رعنایی اظهار داشت: برای نخستین بار ۱۰ مرکز کار درمانی، گفتار درمانی و شنوایی سنجی با بیمه سلامت خراسان شمالی قرار داد منعقد کرده اند تا به گروه هدف خدمات ارایه دهند.

 

وی افزود: در سالجاری گروه هدف، ۲۹۲ خدمت از این سازمان بیمه ای دریافت کرد.

رعنایی با اشاره به تامین هزینه های بالای درمان بیماری های خاص، بیان کرد: در سال جاری صندوق بیماران خاص ایجاد شد تا تمامی این افراد زیر پوشش خدمات بیمه ای قرار گیرند.

 

پرداخت ۱۵۰ میلیارد تومان به مراکز طرف قرار داد

مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی در خصوص مطالبات مراکز طرف قرارداد با این نهاد، گفت: تمامی مطالبات بخش خصوصی تا پایان شهریور ماه و مطالبات بخش دولتی نیز که اسناد مرداد و شهریور را ارایه داده اند، پرداخت شده است.

رعنایی افزود: در سالجاری تاکنون حدود ۱۵۰ میلیارد تومان بابت هزینه های درمان به مراکز طرف قرار داد پرداخت شده است.  بیمه سلامت خراسان شمالی ۷۰۶ هزار بیمه شده زیر پوشش دارد.


منبع : صفحه اصلی فارسی سال 1397 چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.




جستجو
تبریک (۴۰۴۱ بازدید)
مسا بقات ورزشی (۳۹۷۲ بازدید)
اولین روز دهه فجر (۳۳۶۴ بازدید)

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...