گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۷۸ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۱۳۹۲ مورد

تعداد بازدید های دیروز : ۱۱۳۵ مورد

تعداد بازدید های هفته : ۱۳۲۸۷ مورد

تعداد بازدید های کل : ۴۲۷۲۸۲ مورد

پر بازدید ترین روز : ١٤٠٣/٢/١٠ - ۴۳۹۱ مورد

چاقی در سنین کودکی ،می تواند منجر به چاقی در بزرگسالی شود

چهارشنبه ٨ دی ١٣٩٥ ساعت ٩:٤٢ ق.ظ   ( بازدید : 803 نفر )


چاقی درسنین کودکی می تواند منجر به چاقی در سنین بزرگسالی شود به طوری 40 تا 90 درصد کودکان چاق در بزرگسالی از چاقی رنج خواهند برد.

به گزارش « وب دا » مسئول بهبود تغذیه معاونت بهداشتی با اشاره به اینکه با پیشگیری از چاقی در سنین کودکی و نوجوانی می توان از چاقی بزرگسالی و پیامدهای ناشی از آن جلوگیری نمود بیان کرد : علت اصلی اضافه وزن و چاقی در دوران کودکی و نوجوانی ، عدم تعادل انرژی بین کالری دریافتی و کالری مصرف شده است .

« نسرین علیزاده » تصریح کرد : علل بروز اضافه وزن در این سنین تغییر الگوی غذایی و افزایش مصرف غذاهای پر انرژی و ناسالم که دارای چربی و قند بالا هستند نظیر فست فودها ، نوشابه های گاز دار ، مواد قندی و شیرین و کاهش مصرف میوه و سبزی می باشد.

وی بی تحرکی را یکی دیگر از علل بروز چاقی کودکان بیان کرد و افزود : ساعات طولانی تماشای تلویزیون ، بازی های کامپیوتری ، استفاده از تبلت و کامپیوتر موجب می شود میزان تحرک کودکان و نوجوانان به میزان قابل توجهی کاهش یابد ، مصرف انواع تنقلات چرب و شور و شیرین نیز در این مواقع خطر اضافه وزن را بیشتر می کند.

« علیزاده » تاکیدکرد : کودکان و نوجوانان باید روزانه حداقل 60 دقیقه فعالیت بدنی داشته باشند و نباید بشتر از 120 دقیقه در روز را صرف سرگرمی های بی تحرک مثل نماشای تلویزیون کار با کامپیوتر و ... کنند.

به گفته وی تشویق کودکان و نوجوانان به تحرک و ورزش ، تهیه میان وعده های سالم ( میوه و سبری ، غلات و آجیل ) برای مصرف در مدرسه ، کاهش مصرف روغن و شکر در غذاهای مصرفی خانواده و تشویق به خوردن صبحانه در پیشگیری از اضافه وزن موثر است.


منبع : صفحه اصلی فارسی سال 1397 چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.




جستجو
تبریک (۴۰۴۱ بازدید)
مسا بقات ورزشی (۳۹۷۲ بازدید)
اولین روز دهه فجر (۳۳۶۴ بازدید)

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...