نام و نام خانوادگی: مجید سیاوشی
پست: نگهبان
سمت:کارشناس فناوری اطلاعات سلامت it
شرح وظایف واحد فناوری اطلاعات
- رفع مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری کلیه سیستمهای رایانه موجود در شبکه
- نگهداری و مدیریت شبکه
- بررسی و بکارگیری روشها و راهکارهای مقابله با نفوذ و آلودگی های ویروسی
- نگهداری و حفظ ارتباطات شبکه با دفتر مرکزی و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و
- پشتیبانی فنی کلیه سیستمهای شبکه
- پشتیبانی نرم افزاری از کلیه نرم افزارهای کاربردی مورد استفاده در شبکه ( اتوماسیون اداری برید ، نرم افزارهای آموزش، وب سایت، حضور و غیاب، حسابداری حقوق و دستمزد همکاران سیستم و ….)
- مشاوره به کارپردازان در جهت خرید تجهیزات و قطعات کامپیوتری با کیفیت مطلوب و قیمت مناسب
- انجام مراحل کارشناسی ، خرید ، تعمیر و بروز رسانی تجهیزات IT
- مشاوره در زمینه IT و راهنمایی و همکاری با مدیران ، کارکنان در انتخاب نرم افزارهای موجود ،سخت افزار و بانکهای اطلاعاتی و سایر منابع مورد نیاز جهت رفع نیازمندیها
- بررسی محصولات و سیستمهای موجود و پیشنهاد جایگزین های احتمالی در جهت جوابگویی به نیازمندیهای مشخص شده
- نصب ، تنظیم و تغییر نرم افزارها، شبکه ها ، بانکهای اطاعاتی و سایر سیستمها
- بررسی و انعقاد قراردادهای نگهداری و پشتیبانی موجود با نظارت فنی
- آموزش مستمر کلیه کاربران مطابق با فناوریهای اطلاعات جدید( هماهنگی جهت بر گزاری کارگاههای مرتبط با IT)
- مدیریت سایت مرکزی
- راهنمایی وکمک به کاربران در جهت استفاده از بسته های نرم افزاری و امکانات آنها
- بروز بودن واحد از اطلاعات و نرم افزارهای جدید و اطلاع رسانی به کلیه پرسنل از طریق وبسایت و ایمیل کارکنان و دانشجویان
- برگزاری کلاسهای آگاهی رسانی و فرهنگ سازی استفاده از نرم افزار و سخت افزار در صورت لزوم
- نوشتن مستندات کاربری ، راهنمای کاربران ، راهنمای کاربران ارشد
- بررسی نیازمندیهای آموزشی شرکت در حوزه فناوری اطلاعات
- توسعه زیر ساختهای شبکه
- ایجاد و مدیریت ایمیل سازمانی
- بازدید دوره ای از کلیه سیستمهای رایانه ای موجود در شبکه
- پشتیبانی و بروز رسانی پایگاه داده شبکه
- ارتقا سرورهای محلی به منظور بهینه سازی ارائه سرویس به کاربران
- اقدام درجهت اتصال و یا انفصال کامپیوترهای موجود در حوزه بنا بر نیاز و فراهم نمودن مقدمات لازم و انجام تنظیمات مربوطه منطبق بر فرآیندهای مدیریت فناوری
- مدیریت و پشتیبانی از شبکه داخلی و ارتباط آن با شبکه خارجی
- برطرف نمودن اشکالات کاربران در استفاده از سرویسهای شبکه شرکت طبق فرآیندهای کاری
- پشتیبانی و نگهداری شبکه wireless و رفع عیب آن
- تحلیل و بررسی انواع سطوح دسترسی کاربران
- تخصیص انواع سطوح دسترسی کاربران ( اینترنت و اینترانت و پرینت )
- تحلیل در راستای زیر ساختها و شبکه
- ارائه سامانه ها جهت تسهیل در امور خدمات رسانی
- حفظ امنیت فیزیکی محیط اتاق سرور- دما و دقت در عبور و مرور ها
- نگهداری و مدیریت زیر ساخت شبکه
- شرکت در جلسات و همایش های مدیریت فناوری و ارائه گزارشات لازمه و مرتبط در موعد مقرر
- نظارت فنی بر قراردادهای فناوری اطلاعات و ارتباطات
- به روز نگه داشتن مطالب بخش فناوری اطلاعات در وب سایت (اخبار و اطلاعیه ها و … )
- شرکت در سمینارهای مربوطه